Bár a szervezők törölték az utóbbi hetek esőzései miatt kénytelenek voltak törölni a verseny pénteki szakaszának első felét, a második – 276 kilométeres – távon igazán gyorsan repülhettek a cél felé a versenyzők. A pilóták beszámolója alapján nem sok trükk kellett ennek teljesítéséhez, csupán állni kellett a gázon. Szalay Balázs és Bunkoczi László 11. helyen végzett a nap végére, így összetettben a 12. helyről várják a következő megmérettetést.
„Ma többet voltunk a levegőben, mint az elmúlt napokban összesen, mivel a pálya rettentő gyors volt, tele kisebb ugratókkal. Az utóbbi napokban megszoktuk, hogy alig kellett összekötő szakaszt teljesíteni, így most egy kicsit rosszul esett, hogy olyan hosszú volt, de megértem a rendezők indokait a rövidítéssel kapcsolatban: a biztonság mindenek előtt.
Helyenként 190 km/órás sebességgel közlekedtünk, és ha ilyen tempónál nem ismered a pályát – márpedig mi nem ismerjük -, akkor nagyon, nagyon észnél kell lenni. Örülök, hogy itt vagyunk Dahlában, ez az egyik kedvenc táborom. Nincs is jobb érzés annál, mint az óceán partján ébredni a szünnapon.” – nyilatkozott az Opel Mokkával induló Szalay.
Éjjel egyig dolgozott az Opel Dakar Team kamionos egysége, hogy rajtra kész állapotban várja a következő szakaszt az MAN. Idő közben kiderült, hogy nem csak a laprugókat, hanem a hűtőt is ki kell cserélni, mert folyt belőle a víz. Szerencsére sikerrel járt a csapat, de a turbóra még Darázsi állítása szerint rá kell nézni a megfelelő teljesítmény érdekében.
A Kovács Miklós, Czeglédi Péter, Ács László trió alkotta harmadik magyar egység a pénteki szakaszon éppen lecsúszott a dobogóról, így végül összetettben az ötödik helyet sikerült megkaparintaniuk.
„Padlógázzal mentünk végig a szakaszon, amely egy ponton elég trükkös volt a navigáció szempontjából, de mi jól megoldottuk. Az ilyen hosszú egyenesek a kamionban unalmasak, sokkal izgalmasabb, ha tekergetni kell a kormányt” – nyilatkozta Kovács Miklós.