A világ legnagyobb szórakoztató elektronikai szakkiállításán, a Las Vegas-i CES-en bemutatott autók nem autószerűségükkel, hanem hozzáadott tartalmukkal, elektronikai rendszereikkel, kapcsolódási és közösségi szolgáltatásaikkal hódítanak.
Nem véletlen, hogy még a BMW sem hagyományos autóval érkezett az expóra – annyira nem, hogy alkotásuknak oldalfala sincs, van viszont benne könyvespolc és puha szőnyeg. Már ebből is sejthető, hogy a z i Inside Future sokkal inkább kezelőfelület-tanulmány, mint autó: a fedélzeten a 7-es és 5-ös BMW-kből már ismerős kézmozdulat-felismerő HoloActive Touch rendszer továbbfejlesztése dolgozik.
A rendszer teles körű virtuális megvalósítással váltja ki a hagyományos kezelőpanelt: a kivetített kapcsolókat „megérintve” ultrahangos visszajelző rendszer hiteti el velünk , hogy valóban megérintettünk egy gombot, pedig mégsem.
Mivel a jövőben úgyis magától mennek autóink, a fedélzeten tartózkodók számára a pihenés, a tér személyes kialakítása a legfontosabb. Legyen szó pihenésről, szórakozásról vagy munkavégzésről, pontosan azokat az elvárosokat fogjuk támasztani az autóval szemben, mint otthonunkkal vagy munkahelyünkkel.
Persze közlekedni mégis csak muszáj, és hogy hogyan tesszük, arról részben a vezető dönthet, részben viszont az autó is visszaadhatja a kezünkbe a kormányt, ha egy adott szituáció meghaladja a képességeit (más kérdés, hogy a robotsofőröktől ellustult humanoidok hogyan lesznek képesek hirtelen reagálni egy-egy kritikus helyzetre.)
A BMW i Inside Future műszerfala egyetlen hatalmas kijelző, amelyet a már említett HoloActive Touch virtuális kezelőfelületen keresztül irányíthatunk – az elérhető funkciók száma és jellegge az aktív üzemmódtól függően változik. A vezető kezét – különös tekintettel az ujjbegyekre – nagy felbontású kamera figyeli, észlelve annak térbeli helyzetét, egy ultrahang-ágyú pedig finom levegőlöketet küld ugyanoda, olyan érzést keltve, mintha ujjunk beleütközött volna valamibe.
Ha már a hangról esett szó: minden üléshez a fejtámlába beépített, erősen irányított hangszóró tartozik, így az utasok anélkül hallgathatják a nekik kedves zenét, híreket, hangoskönyvet vagy bármi mást, hogy a többieket zavarnák. A hanghoz kép is tartozhat: a tetőből nagyméretű képernyő hajtható le hátul, amin helyben tárolt vagy felhőből streamelt videók jeleníthetők meg. A rendszer beépített tabletről vagy telefonról vezérelhető, használaton kívül pedig sejtelmes hangulatvilágításként szolgál.