A new electric urban vehicle, azaz új városi elektromos jármű ezért használaton kívül is hasznossá teszi magát: autonóm üzemben hozza-viszi a fuvart igénylő embereket, vagy ha erre sincs szükség, a fenéklemezen elhelyezett, 6,6 kW-os indukciós töltőlemezen keresztül visszatáplálja a felesleges elektromos energiát a 20k Wh kapacitású akkumulátor-csomagból hálózatba – mindkét megoldással pénzt keresve tulajdonosának. Amikor 160-320 km hatótávolságot említ a Honda, nyilván ezekre a lehetőségre gondolt; ezek szerint a rendszernek az energiamennyiség felével van engedélye gazdálkodni.

Honda Introduces "Cooperative Mobility Ecosystem" at CES 2017

A NeuV tehát legalább annyira üzleti modell, mint gépkocsi. Emellett mesterséges intelligencia is, amely képes felismerni a vezető által hozott döntések érzelmi okait, majd a korábban meghozott döntések alapján új javaslatokkal előállni. A Honda automatizált hálózati asszisztens (HANA) a helyzethez illő zenét kapcsol be, és igyekszik zökkenőmentessé tenni a mindennapi közlekedést.

A NeuV érintőpanelen keresztül, egyszerűen vezérelhető, de kormánykereke is van, így ha akarjuk, hagyományos autóként is vezethetjük. A villanymotor 55 kW teljesítménye bőségesen elegendőnek tűnik a 2,90 méter hosszú, 163 cm széles, 152 cm magas doboz dinamikus mozgatásához.

Honda Introduces "Cooperative Mobility Ecosystem" at CES 2017

A kétszemélyes beltérben egy elektromos gördeszka is helyet kapott, amivel a parkolóból eljuthatunk valódi úti célunkhoz, a szélvédőkeret hiánya és a földi ejtett övvonal pedig extrém kilátást engedélyez. A raktérben egyébként két szükségülés is elhelyezhető, ha úgy alakul a nap.