A megválasztott elnök előzőleg több alkalommal is megszólította az amerikai járműgyártókat, hogy inkább az Egyesült Államokban létesítsenek új munkahelyeket és ne vigyék külföldre gyártókapacitásaikat. Kilátásba helyezte továbbá, hogy emelt vámot vet ki azokra az amerikai járműgyártókra, amelyek az amerikai piacon akarják értékesíteni külföldön gyártott járműveiket.

Mary Barra, a General Motors vezetője ugyanakkor leszögezte: az autógyártók nem egyik napról a másikra terveznek, az ágazati cégek hosszabb távra, 2-4 évre előre gondolkodnak.

A vállalati vezető szerint még túl korai kommentálni a megválasztott elnöknek azt a felvetését, hogy a General Motors Mexikóban gyártott autóira is megemelt vámot vetnének ki. Mary Barra hozzátette: bízik abban, hogy sikerül közös nevezőre jutni a 45. amerikai elnökkel arról, miként tud a cég új munkahelyeket teremteni az Egyesült Államokban.

A Donald Trump által megfogalmazott figyelmeztetések miatt a Ford az év elején úgy döntött, hogy törli a mexikói San Luis Potosiban 1,6 milliárd dollárért tervezett üzem felépítését. Részben az erre elkülönített összegből 700 millió dolláros beruházással ugyanakkor bővíti az amerikai Michigan államban működő Flat Rock összeszerelő üzemet a következő négy évben, és ezzel 700 új munkahelyet teremt.

Az amerikai-olasz Fiat Chrysler pedig azt közölte, hogy 2020-ig 1 milliárd dollárt fektet be az Egyesült Államokban működő gyárainak a fejlesztésébe, és 2 ezer új munkahelyet hoz létre.