Németországi tervezés és fejlesztés eredményeként született meg a Kia legújabb, egyben eddigi legambiciózusabb típusa, a Stinger négyajtós gran turismo. A hat évvel ezelőtti GT Concept egyenes ági leszármazottjaként váratlan fordulatot hozott az eddig fiatalosan merész modelljeivel hódító márka életébe.

Kia Stinger: prémium betolakodó 1

A 4,83 méter hosszú, 291 centis tengelytávú autó arányai pont ugyanannyira egzotikusak a tömeggyártók termékei között, mint a karosszéria arányai által egyébként már sugallt hátsókerék-hajtás.

Nyolcfokozatú automata váltón (szintén öt állásban variálható karakterisztikával) keresztül jut hátra a nyomaték – alaphelyzetben a 2,0 literes, 255 lóerős soros négyhengeres turbómotor 355 Nm-e; a Stinger GT esetében viszont már 510 Nm-ről van szó, amit a 365 lóerős 3.3 V6 turbómotor állít elő. Utóbbival 5,1 gyorsulásra és 269 km/óra végsebességre képes az autó.

Kia Stinger (11)

Mindkét motor társítható egyébként összkerékhajtással is; ez új nyomatékvektor-szabályozással segíti a kanyarvételt, míg a hátul kaparós verziók klasszikus mechanikus sperrdiffit kaptak.

A Stinger GT a képeken látható optikai-aerodinamikai elemek mellett módosított áttételezésű váltóművet, Brembo fékrendszert, valamint eltérő méretű (elöl 18, hátul 19 colos) kerekeket kínál.

Kia Stinger (7)

Az utastérben légpárnával állítható derék- és oldaltámaszú, Nappa bőrbe burkolt ülések, köridőt és gyorsulási adatokat is megjelenítő központi monitor, piros mutatókkal szerelt sportműszerek és vaskos bőrkormány feledteti a modell köznépi származását.

Elöl és hátul markáns, Mercedes-hangvételű légbeömlők fokozzák a helykínálat nyomán eleve kedvező komfortérzetet.

Kia Stinger (5)

A Stinger karosszéria 55 százalékban nagy szakítószilárdságú acélból készült, így a váz könnyű és merev, a MacPherson első és multilink hátsó felfüggesztést adaptív lengéscsillapítás (most először öt üzemmódban állítható), valamint változó áttételű elektromos szervokormány egészíti ki; a választott futóműprogram a rásegítés mértékét is variálja.

A Kiánál elsőként kapott éberségfelügyeleti rendszert a Stinger, emellett a ma már szokásos ráfutásgátló, gyalogosfelismerő, önfékező, távolságtartó, sávelhagyást megakadályozó, keresztirányú forgalomfigyelő funkciók kerültek az autóba. A rendszerek visszajelzései a head-up kijelzőn is megjelennek.

Kia Stinger (19)

Prémium próbálkozás elképzelhetetlen magas szintű infotainment nélkül. A vezeték nélküli okostelefon-töltő és a Bluetooth kapcsolat mellett három eltérő szintű audiorendszer kérhető a kocsihoz. A 2,0 literes motorhoz hat hangszórós rendszer tartozik, vezérlésére 7 colos monitor szolgál. A 3.3 V6 verzió Harman/Kardon alapkiépítése külső erősítőt, kilenc hangszórót és 720 watt teljesítményt kínál, míg a 15 hangszórós, dupla mélynyomós csúcshifi képes veszteségmentesíteni a tömörített zenei fájlokat, és térhatású hangzást generál.