Hatalmas test négy üléssel: ezt a helypazarló formulát a BMW X6 vezette be annak idején, egy generációs késéssel a Mercedes GLE Coupé is követte őt, most pedig újabb fél modellélettel később az Audi Q8 – pontosabban annak előtanulmánya – kopogtat az ajtón.

Audi Q8 Concept: Lifestyle, praktikusan 1

Az 502 cm hosszú koncepciójármű háromméteres tengelytávjával mindkét konkurensénél jó 10 centiméterrel hosszabb és ugyanennyivel tágasabb is, a tetővonal pedig nem esik olyan nyújtottan, mint a versenytársaknál, így helykínálat dolgában alighanem az Audi fog majd élenjárni, ha egyszer elkészül a sorozatgyártású kivitel, és értelmet nyer egy ilyen összehasonlítás. A csomagtér 630 literes.

A Q8 Concept magától értetődően hibrid, sőt, plug-in hibrid hajtást kapott. 446 LE rendszerteljesítmény, 700 Nm kombinált nyomaték szalad ki a 3.0 TFSI benzinmotorra épülő hajtáslánc száján, a 136 lóerős villanymotort szokás szerint a nyolcfokozatú automata váltóval építették egybe.

a videó a hirdetés után indul

Az autó 5,4 mp alatt gyorsul százra, végsebessége 250 km/óra – mindez persze elméleti érték. Átlagos üzemanyag-fogyasztásnak 2,3 litert ad meg a gyár, a CO2-kibocsátás babakocsikhoz illő 53 g/km.

A 17,9 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátor 60 kilométeres elektromos hatótávolságot tesz lehetővé, ha mindenét feltöltik (az akku vonatkozásában 150 percet kell erre szánni), 1000 kilométer múlva áll csak meg magától a jármű.

Audi Q8 concept

A hajtáslánc intelligens vezérlést kapott, a két erőforrás összjátékának jellege a környezettől, az úti céltól, a navigációs rendszertől és a környező infrastruktúrától (pl. jelzőlámpák) kapott adatok függvényében változhat.

Amilyen modern a hajtáslánc, olyan fejlett a futómű, bár a nyomatékvektor-szabályozás és az automatikus szintszabályozású, sportos hangolású légrugózás nem forradalmi technológia. A 23 colos keréktárcsa túlzás, a 20 colos karbon kerámia fékrendszer kihasználhatatlan, de jól hangzik.

a videó a hirdetés után indul

Annál inkább a fedélzeti kezelőszerveknél használt megoldások: az analóg head-up kijelző virtuális valóságként jeleníti meg a vezető szeme előtt az információkat – a navigációs rendszer iránymutató nyilai például pont úgy néznek ki, mintha az útra festették volna őket.

A digitális, virtuális műszerfalat is tovább fejlesztették, felbontását megnövelték, így részletgazdagabb képet ad. Az utastér bővelkedik további érintőképernyőkben, a fizikai gombok és kapcsolók számát a minimumra redukálták.

Audi Q8 concept

Még a mátrix lézer világítás is érintésérzékeny felületről vezérelhető (sőt, a külső ajtókilincset is ilyen szenzorok váltották fel). A többzónás klímavezérlés csak akkor válik elérhetővé, ha az ülésbe épített szenzorok utast érzékelnek jobb elöl; ha a vezető egyedül utazik, nem tereli el figyelmét ilyen értelmetlen opciókkal a rendszer.