Ahogy a Camry az amerikai átlagszedános kedvence, úgy nem tudja senki felülmúlni a Honda Odyssey sikerét a buszlimuzinok szegmensében. Ahogy azonban a Toyota, a Honda sem ül babérjain: innovatív megoldásokkal, kifinomult formában bocsátotta útjára a típus új generációját.

Modern családok modern járgánya 1

 

Tízfokozatú automata sebességváltó, újszerű ülésvariálási rendszer, okostelefonról vezérelhető fedélzeti rendszerek, utastér-megfigyelés és interkom – a Honda egy sor fejlett technológiai megoldással tette emlékezetessé az Odyssey buszlimuzin új generációjának premierjét.

Mielőtt azonban idáig eljutna a vevő, az új formavilággal fog találkozni, amely a Jazzről és a CR-V-ről már ismert orrformulát követi. Az öko üzemet aktív lamellás hűtőrendszer és LED-es lámpák (elöl opció, hátul széria) képviseli, a hátfal lábrángatásra nyílik, az oldalsó tolóajtó sínjét pedig hiába keressük, elbújtatták az oldalablak résében.

odYSSEY 2

Az utastérben nagy felbontású monitorok, kosztaszító bőr üléskárpitok és résmentes fedelű padlókonzoli tárolórekesz vár – utóbbiban az a jó, hogy nem tapadnak meg rajta a morzsák, így gyerekbarátnak mondható

A Honda modern kapcsolódási technológiákat is kínál (frissíthető, okostelefon-kompatibilis multimédia, a hátsó üléssori gyerektükröt kivált fedélzeti kamera, opciós 10 colos hátsó szórakoztató központ), de ha valaki egyszerűen beszélgetni szeretne, arra is lehetőség van: állítólag a szegmens legalacsonyabb zajszintjét hozza az Odyssey (tripla ajtótömítésekkel, hangzáró ablaküvegekkel, padló alatt zajcsillapító anyagokkal, no meg aktív zajkioltó technológiával).

odYSSEY 1
Az is kapóra jöhet olykor, hogy egy rendszer mikrofonok és a beépített hangszórók segítségével támogatja a dumcsizást.

Az utastéri rendszerek okostelefonos alkalmazásról vezérelhetők: a távolból szabályozható a fűtés és a klímaberendezés, a hátsó üléssori szórakoztató központ, míg a navigációs úti célokat közvetlenül a fedélzeti naviba továbbíthatjuk. Az utasok kedvenc zenéiket telefonjukról átküldhetik az autó audiorendszerébe, így mindenkinek csak rövid ideig kell elviselniük a többiek vacak zenei ízlését, mielőtt jönne az ő kedvencük.

Modern családok modern járgánya 43
Modern családok modern járgánya 44

A második sori ülések többféleképpen is segítik a beltér átrendezhetőségét. A középső ülést kiemelve például öt fokozatban tolhatók egymáshoz közelebb a szélsők, így akkor is könnyen hátrasétálhatunk a harmadik sorra, ha a másodikon két gyermekülést helyeztünk el – ha pedig nem pöttömök, hanem tinik ülnek a középső soron, elég széthúzni az üléseket, és nem másznak bele egymás intim szférájába. A vezető mögötti ülés messze előre tolható, így még egyszerűbb leghátra a beszállás.

A Honda Sensing aktív biztonsági és vezetőtámogató rendszer a közepes és erős felszereltségű kiviteleken alapáras, és a szokásos fejlett funkciókat kínálja az autonóm vészfékezéstől a sávban tartó asszisztensen át az útelhagyást megakadályozó funkcióig.

12 2018 Honda Odyssey

Opcióként klimatizált első ülések, holttér-felügyelet, parkolóradar, elektromos rögzítőfék, háromzónás klíma, indukciós telefontöltő, fedélzeti porszívó és digitális rádió is kérhető.

A 3,5 literes, hengerlekapcsolásos V6-os akár 280 lóerőt ad le (az előd 248-ával szemben), a motorhoz kilenc- vagy tízfokozatú automata váltó csatlakozik. A nagyobb teljesítmény mellé akár 50 kilóval kisebb járműtömeg társul, hála a nagyszilárdságú acélok, alumínium és magnézium alkalmazásának, a torziós merevség 44 %-kal javult.

28 2018 Honda Odyssey