TNGA: így nevezik a Toyota új, globális platformját, amely nemcsak műszaki alap, de egyfajta fejlesztés-filozófiai irányelv is, amely a konkrét padlólemeztől függetlenül képes radikálisan átalakítani a modellek karakterét – a Toyota szándékai szerint előnyükre.
Vegyük például a Camryt, amely másfél évtizede a legnépszerűbb szedán Amerikában, köszönhetően megbízható, nyugodt jellegtelenségének. Az újonc minden elemében tiltakozik a nagypapamobilság ellen, és tervezői szerint kifejezetten sportos limuzinként támad vissza a konkurenciának.
A vonalvezetés például nemcsak harciasabb, de minden egy kicsit alacsonyabban is van, mint eddig: a tetőlemez, a motorházfedél, a motorburkolat, a hibrid rendszer akkumulátorai, a műszerfalpanel, a vezetőülés. Így egyrészt kedvezőbb a kilátás előre (oldalra módosított A oszlop és átrajzolt külső tükörházprofil javítja a látóteret), másrészt mélyebb a tömegközéppont, ami köztudomásúlag a stabil, következetes, dinamikus vezethetőség kulcsa.
Szintén a jobb dinamikát szolgálja a nagy szilárdságú acél vázszerkezet, valamint az abba beépített, új fejlesztésű, kettős keresztlengőkaros hátsó futómű.
Motorból egyelőre kettő áll a felhasználók rendelkezésére: a csúcson ott a 3,5 literes, hathengeres motor közvetlen és szívótorok-befecskendezéssel, míg a teljesen új fejlesztésű, 2,5 literes, négyhengeres motor önmagában (nyolcfokozatú automata váltóval), valamint a hibrid hajtáslánc fő komponenseként (CVT váltóval) is rendelkezésre áll.
A beltéri anyagok és színvilág egyaránt a prémiumszegmenst idézik; rejtett hangulatvilág, színátmenetek, puha tapintású felületek nyűgözik le az embert.
A Camry biztonság dolgában is jól áll, alapfelszerelés a tolatókamera, a 10 légzsák és egy sor aktív vezetőtámogató rendszer, a sávban tartástól a gyalogost észlelő autonóm vészfékig. Multimédiában sem gyenge az autó, alapáras a navis-wifis fejegység, de extra pénzért mélynyomós JBL hifi is kérhető.