A Wall Street Journal értesülése szerint akár már pénteken megszülethet az erről szóló megállapodás a japán cég és az amerikai igazságügyi minisztérium között.

Úgy tudni, hogy a Takata 25 millió dollár büntető bírságot fizet, továbbá 125 millió dollárt a meghibásodott légzsákok okozta személyi sérülések elszenvedőinek, illetve az áldozatok hozzátartozóinak, illetve 850 millió dollárt a gépjárműgyártóknak az autók visszahívásából eredő kompenzációra.

A Takata autógyártó partnerei – többek között a General Motors, a Chrysler, a Ford, a Honda, a Toyota, a Mazda, a Nissan, a Mitsubishi és BMW – szerte a világon mintegy százmillió autót hívtak vissza a hibás légzsákok miatt. Ebből csak az Egyesült Államokban eddig 69 milliót.

A légzsákok felülvizsgálatára azért van szükség, mert előfordult, hogy a légzsákok nem fújódtak fel, vagy rosszul nyíltak ki és emiatt elszakadtak, de olyan esetekről is tudni, hogy a légzsákokat felfújó pirotechnikai eszköz robbanótöltete idővel nedvességgel szívja meg magát, ami instabillá teszi a vegyületet, az eredetileg tervezettnél nagyobb erejű, repeszképző robbanást okozott.

A légzsákok meghibásodása miatt világszerte 16-an, az Egyesült Államokban 11-en meghaltak, és összesen mintegy 180-an megsérültek.