2,5 másodperc álló helyzetből 96 km/órára (60 mérföld/óra) – ezzel a gyorsítóképességgel a szériakivitelű Tesla Model S P100D kenterbe veri az összes nagyszériás sorozatgyártású autót. Persze a V8-as Ariel Atom, a Bugatti Veyron 16.4 Super Sport vagy a Porsche 918 Spyder ennél is fürgébb, ám míg ezeknek az autócsodáknak az elérhetőségét korlátozott darabszámuk mellett csillagászati áruk vagy minimális használati értékük is erősen leszűkíti, Teslát megfelelő mennyiségű pénz birtokában (a fent említett csúcskivitel Európában kb. annyiba kerül, mint egy Mercedes AMG S 63) bárki vehet, aztán viheti vele a gyerekeket a suliba meg rovásírás-szakkörre.

Versenyautó épült a Teslából, iszonyat, mire képes 1

Ebből a szuperszedánból faragtak most versenyautót az Electric GT egymárkás elektromos széria keretében. Kitépték a belső kárpitozást és a kényelmi elektronikát (de az érintőképernyő marad), módosították a futóművet és a fékeket. Állítólag valami fél tonnányi ballasztot sikerült kidobniuk, ami az autó eredeti tömegének durván a 22 százaléka, és ezzel a gyorsulás szintideje is alaposan lecsökkent.

A szervezők/fejlesztők azt állítják, 2,1 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára (!) az autó, ami 60 mérföld/óra esetén nagyjából 2,0 másodpercet jelentene.

Mint a Tesla legtöbb vívmányával és eredményével kapcsolatban, itt is az érintettek hencegésére állításaira kell támaszkodnunk, amíg egy független testület nem ellenőrzi azokat, de elméleti síkon jól hangzik a dolog.

electric-gt-tesla-p100d-3-e1481681029990

Az európai és észak-amerikai helyszínekre tervezett Electric GT szériában a tervek szerint tíz csapat, húsz pilóta versenyez majd. Egy évadban hét verseny lesz, minden hétvégén két rövid, 60 kilométeres futammal – az egyiket nappal, a másikat naplemente után indítják el. A programnak természetesen fontos része lesz a nép egyéb csatornákon keresztül történő szórakoztatása és okosítása, az elektromos közlekedés általános népszerűsítése.