Az Audi tavaly nyár végén jelentette be, hogy ideiglenesen, amíg nem kezdik el a Q3-as modellt gyártani, átcsoportosítja 850 munkatársát, decembertől három műszakról átálltak a kétműszakos munkarendre, 550-en a pozsonyi gyárba járnak dolgozni, 300 dolgozó pedig a motorgyártásban kapott munkát.
Tavaly 1 926 638 motor készült el a győri gyárban, amelyekből 1 461 618 darab négyhengeres Otto-, illetve dízelmotor, 9113 darab öthengeres Otto-motor, 418 207 darab hathengeres- és 37 700 darab nyolc-, illetve tízhengeres motor volt.
A járműgyártásban összesen 122 975 autó készült a múlt évben, amelyből 21 562 darab Audi TT Coupé, 5324 darab TT Roadster, 81 060 darab A3 Limousine és 15 029 darab A3 Cabriolet volt.
Tavaly hat különböző Otto-, illetve öt különböző dízelmotor-variáns készült Győrben 63 kilowatt és 449 kilowatt teljesítmények között. A győri motorok a Volkswagen-konszern mintegy harminc járműgyártó telephelyére kerülnek, három kontinensen.
A közleményben Peter Kössler, az Audi Hungaria Motor Kft. igazgatóságának elnöke kifejtette, tavaly konzekvensen követték termelékenységi, stabilitási és innovációs céljaikat és számos kihívás ellenére, mint új termékfelfutások a jármű- és motorgyártásban, magas szintű termelési volumennel zárták az évet.
Hozzátette: számos új, innovatív megoldást vezettek be, amelyek a jövőben az okos gyártást teszik lehetővé.
A győri gyárban készülnek 2018-tól az Audi-konszern elektromos járműveihez az elektromos motorok. A gyártáshoz szükséges kompetenciaközpont már felépült, a sorozatgyártás előkészületei folyamatban vannak.
A Q3 modell gyártásához pedig egy 80 ezer négyzetméter nagyságú új karosszériaüzem létesül. Az első berendezéseket március elején telepítik, összesen mintegy 700 robot fog tevékenykedni ott.
A győri vállalatnál 11 631 ember dolgozik, 220-szal több, mint 2015-ben. Az Audi Hungaria Motor Kft. az Audi- és Volkswagen-konszern központi motorszállítója.