Amikor a Suzuki 2015-ben bemutatta apró offroader-tanulmányát, első pillantásra mindenki azt hitte, az iM-4 lehet a következő Jimny – a lényeg, hogy ő folytatja majd a márka kőkemény terepjárós hagyományait. A koncepció azóta Ignisként valósult meg, és köze sincs ahhoz az alvázas, fix összkerékhajtásos járműhöz, amit elképzeltünk volna.
A Suzuki azonban most megerősítette, hogy igenis létravázon, felezővel folytatódik a vérvonal.
Azonban hogy pontosan milyen lesz a negyedik generációs Jimny, arról semmit nem tudni. Vélhetően megkapja a cég AllGrip Pro összkerékhajtási rendszerét, és lehet, hogy a márka kisautóinál jelenleg használatos 1,0, illetve 1,2 literes motorok fogják hajtani – valójában egyik sem feltétlenül az ellenállhatatlan terepalkalmassá kulcsa.
A magunk részéről nem bánnánk, ha az idén 20 éves Jimny egy olyasvalami jószágnak adná át a stafétát, mint a 2013-ban bemutatott X-Lander tanulmány (képeinken.) A végleges választ az idei Tokiói Autószalonon kapjuk meg.