14%-os növekedést ért el 2016-ban A BMW Group Magyarország. További siker, hogy az új 7-es BMW a luxus-limuzin kategória éllovasa lett, a BMW i3 vezet az elektromos autók piacán az egyéni vásárlók körében, valamint a BMW jelentős előnnyel első a prémium kategória összkerék-hajtású modelljei között – derült ki a márka hazai sajtótájékoztatóján, amelyet a különleges stílusú és hangulatú művészeti és kulturális kluban, a Brody Studiosban tartottak.

Tavaly 2388 db BMW-t és 141 MINI-t értékesítettek hazánkban, ami mindkét márka esetében rekordteljesítményt jelent. A legtöbben 3-as sorozat valamelyik változatát választották, amelyekből 427 darab kelt el, de népszerűségi lista második és harmadik helyezettje az X5 és az 5-ös sorozat lett 323, illetve 321 darabos eladással. Sikeres volt az új 7-es BMW a magyar piacon, 94 db-os értékesítésével nemcsak a luxuslimuzin kategória éllovasa, de növekedési ütemével a legdinamikusabban fejlődő BMW modell is egyben.

2016-ban 88 db i3 és 10 db i8 modellt helyeztek forgalomba, mellyel Magyarország a teljes közép-kelet-európai régió legsikeresebb BMW i-piaca. Baudouin Denis, a BMW Group Magyarország ügyvezető igazgatója kifejtette, hogy az i3 az egyéni vásárlók között a legnépszerűbb elektromos autó volt, a Nissan Leaf azért a legnépszerűbb modell, mert egy taxivállalat jelentős flottát vásárolt belőle.

A zöld rendszám láthatóságot és praktikus előnyöket, a tavaly bejelentett állami támogatás az elektromos mobilitás terjedéséhez szükséges szemléletváltozást hozhatják magukkal, mely nélkül elengedhetetlen az elektromos és plug-in-hibrid modellek hazai sikere - mondta Baudouin Denis

A zöld rendszám láthatóságot és praktikus előnyöket, a tavaly bejelentett állami támogatás az elektromos mobilitás terjedéséhez szükséges szemléletváltozást hozhatják magukkal, mely nélkül elengedhetetlen az elektromos és plug-in-hibrid modellek hazai sikere – mondta Baudouin Denis

Piacvezető az összkerékhajtású modellek kategóriájában is a bajor gyártó, több XDrive modell kelt el, mint quattro vagy 4Matic. A BMW teljes modellmixében is szépen szerepelnek a 4×4-es modellek, hiszen az eladott kocsik 59%-a ilyen hajtást kapott.

A 2015-höz képest tavaly 18%-os értékesítési növekedést produkáló MINI modellek közül a legnépszerűbbek a klasszikus modellek (a három- és ötajtós, illetve Cabrio) lettek 78 db-os eladással, de jól teljesített a Countryman/Paceman és a Clubman is (33% és 12%-os részesedés az összes MINI-eladásból). A BMW Motorrad is stabil növekedést könyvelhetett el tavaly: a 271 db motor értékesítése 7%-os emelkedést eredményezett.

„2017-ben további növekedést várunk, az immár öttagú BMW iPerformance plug-in-hibrid modelljeinktől is, melyekhez tavasszal csatlakozik a vadonatúj BMW 530e, illetve nyáron érkezik a plug-in-hibrid MINI Countryman is” – tette hozzá Baudouin Denis

Világviszonylatban is jól ment a BMW-csoportnak, 2 367 603 eladott járművel 5,3%-os növekedést értek el.