bmw_x1_xdrive25i_sport_line_26

A BMW fél modellpalettája (2, 4, 5, 6-os szériák, továbbá X1, i3 és i8), valamint a MINI is érintett abban a monstre visszahívásban, amelyet a 2016-ban gyártott járműveknél, egy többszörös légzsákhiba miatt szerveztek meg. Az első utasülésnél egyik légzsák (elülső, oldalsó, függöny és – ahol van – térd) nyitása sem garantálható, így ütközésnél fokozott veszélynek van kitéve az anyós.

range_rover_sport_svr_23

Ahogy a múlt héten, most is halmozott visszahívások történnek a Jaguar Land Rover háza táján. A Range Rover, a Range Rover Sport és a Range Rover Evoque 2016. július 12. és 2016. október 26. között gyártott példányainál nem nyílik az utasoldali elülső légzsák. Ugyanebben az időszakban hibás övelőfeszítőt szereltek be a Range Rover, a Range Rover Sport és a Land Rover Discovery Sport típusok mindkét első ülésére, a Jaguarnál pedig a 2016. február 16. és december 16. között gyártott F-Type és XE modellek övelőfeszítőire nem számíthatunk.

porsche_macan_turbo_17

Üdítő változatosság, hogy a Porsche Macan 2016. július 30. és augusztus 9. között készült példányaiban „csak” az első kanyarstabilizátorok bekötésével van gond, bár egy sportos SUV-nál a hirtelen imbolygóssá váló vezethetőség komoly kellemetlenségeket okozhat. Viszont legalább a légzsákokkal nincs baj.

volvo_v60_cross_country_38

A végére viszont jut még egy prémium márka, ahol nem szerencsés az anyósülésen utazni: a Volvo 60-as és 90-es modellcsaládjai (egész pontosan az S60, S60CC, S60L, V60, V60CC és XC60, valamint az S90 és XC90 típusok) 2015 és 2016 során gyártott példányainál az első utasülés biztonsági övének a csatját szerelték össze rosszul: ütközés esetén az övcsat nyelve egyszerűen kicsúszhat a zárszerkezetből.