Idejét sem tudjuk már, mióta csiszolgatja az Alpine sportkupé prototípusait a Renault. Persze érthető, hogy gondosan futnak neki a projektnek, hiszen nem egyszerű modellbevezetésről, hanem egy legendás, értékes márkanév feltámasztásáról van szó, így mindennek stimmelnie kell.

A Porsche 718 Cayman ellenfelének szánt Alpine az itt látható kémfotók tanúsága szerint üdítően hű marad legutóbbi formatanulmányához: már most is szinte pőrén futkározik a hóban a kocsi, márciusban pedig a maradék álcafólia is lehull az autóról.

Az utolsó simításokat végzik a Renault sportkupéján 1

Az Alpine első (lesz más is?) modellje alumínium platformra épül, könnyűfém futóművel és karosszériával, súlyproblémái aligha lesznek tehát a kocsinak: a gyár hivatalos adatként emlegeti a 4,5 másodperces 0-100 km/óra gyorsulást, és bár egyéb adatok nem állnak rendelkezésre, a Caymanhoz mérhető menetdinamikával számolhatunk.

Az Alpine kupé egyébként már megrendelhető: 1955 darab készült (tisztelegve a márka születési dátuma előtt) a bevezetést ünneplő Premiere Edition-ből, valószínűleg nem sokkal 60 ezer euró alatti áron. A kék, fekete és fehér színben rendelhető autó egyelőre csupán bizonyos európai országokban, valamint Japánban kerül forgalomba, a globális bevezetés 2018-tól indul be.