Amikor a Lancer Evo utódlásáról volt szó, sokáig rebesgették, hogy szabadidőjárműként térhet vissza a modell. Most valami hasonló történt a cég egyik hagyományos, bár nem legendás kupéjával.
Az Eclipse név ugyanis négy generáción át díszítette közepesen fontos, közepesen jelentős kupék (többségükben amerikai koprodukcióban gyártott és forgalmazott) kupék farát. Most viszont az ASX utódjaként, a sikeres Outlander alá pozicionált városi crossoverként tér vissza, ami manapság sokkal logikusabb döntés, mint sportkocsit építeni.
Az is igaz, hogy manapság nem elég crossovert építeni, de látványosra is kell venni a fazont: a Toyota C-HR mintájára a Mitsubishi tavalyi tanulmányautója, az XR-II Concept adhat kiindulási alapot a végleges (egyelőre még titkolt) formatervhez.
Amilyen kompakt, olyan nagy motorokat szán bele a gyár: a 1,5 literes benzines mellett rendelhetőnek mondják a 2,2-es dízelt is, bár a vásárlók többségét alighanem jobban izgatná egy hibrid opció.