Az eddigi 1,3-ashoz képest akár 12 százalékkal kisebb fogyasztást ígér a Toyota Euro 6c-s besorolású, 1496 cm3-es szívómotorja, amelyet most a Yarisba szerelnek be.

A motor legnagyobb teljesítménye 111 LE, maximális forgatónyomatéka 136 Nm, aminek a 90 százaléka már 2000 fordulat/perctől rendelkezésre áll. Az eddigi 1,3 literes motor helyébe lépő, másfeles blokk a Yarist valamivel fürgébbé is teszi (11,8 helyett 11,0 mp-es 100-as gyorsulás; 18,8 helyett 17,6 mp a 80-120 km/órás rugalmassági mérésen), de az igazi előnyök a károsanyag-kibocsátás és a fogyasztás terén jelentkeznek.

beeld-001

Az új homologizációs ciklus és a szintén új Euro 6c norma egyaránt komoly szigorítást jelent az eddigiekhez képest, ám a 38,5 százalékos termikus hatásfokú négyhengeres képes helytállni az új feltételek közepette. Nagy sűrítési viszony (13,5:1), hűtött kipufogógáz-visszavezetés, valamint az Otto- és az Atkinson-ciklusok között váltogatni képes szelepvezérlés teszi lehetővé, hogy akár 12 százalékkal kevesebbet fogyasszon elődjénél a motor – pontos számadatokat nem közöltek.

A fenti intézkedéseken túl a Toyotánál első ízben vízhűtésű leömlőt alkalmaztak, ami tartós nagy fordulatszámon történő üzemnél (autópálya-menet) segít elkerülni a keverék túldúsítását.