A Suzuki Wagon R+ nem csupán a japán kockaautók rajongóinak jelentett alternatívát Európában, de remek helykihasználása miatt eredeti rendeltetését messze meghaladó feladatkörökben is helyt kellett állnia.

1-Next-gen-Suzuki-Wagon-R-Stingray-front-brochure-Japan

A doboz ma már nem kapható az Óvilágban, a japán belpiacon azonban töretlenül népszerű, szerdán pedig megérkezik az új generációs modell. Ennek gonosz ikertestvére, a Wagon R Stingray szivárgott most ki egy idő előtt publikált katalógus formájában.

A 2017-es Suzuki Wagon R Stingray 5 mm híján 3,4 méter hosszú, szélessége 1475 mm, magassága 165 centiméter; a tengelytáv 245 cm. Amilyen pici, olyan könnyű a négyszemélyes jószág, motortól és felszereltségtől függően 770 és 850 kiló között változik a tömege.

1-Next-gen-Suzuki-Wagon-R-Stingray-interior-brochure-Japan-002

Arról, hogy pöttömsége ellenére mégis komolyan lehet, sőt, kell venni az autót, a látványos dizájn tehet: hatalmas, döntött hűtőmaszk, alapáras LED-es fényszórók, könnyűfém keréktárcsák, sportos lökhárítók, küszöbtoldatok, és az elmaradhatatlan, mélyen elhelyezett hátsó lámpák teremtenek marcona, mégis vonzó megjelenést.

A felszereltség gazdag: nyomógombos motorindítás, multifunkciós kormánykerék, magasabb szinteken head-up kijelző, autonóm vészfékrendszer, érintőképernyős infotainment és kormányra szerelt váltófülek örvendeztetik a sofőrt.

2-Next-gen-Suzuki-Wagon-R-Stingray-Hybrid-X-brochure-Japan

A meghajtást a szokásos kétharmad literes, háromhengeres benzinmotorra bízzák, turbós és szívó kivitelben. Utóbbi 52 lóerővel és 60 Nm-rel nem a dinamizmus szobra, a 64 lóerős, 94 Nm nyomatékú turbómotor már fickósabb. Összkerékhajtás és hibrid hajtáslánc is rendelhető, az átlagos üzemanyag-fogyasztás motortól függően 2,99 – 3,94 liter/100 km.