Öt- vagy hatfokozatú robotizált sebességváltóval kellett beérnie eddig annak, aki nem kívánt saját kezűleg fokozatokat kapcsolgatni a Citroën bohókás városi járgányában. Ez még nem is lett volna akkora baj, de pont a legerősebb kiadáshoz, a start-stop rendszerrel ellátott, 110 lóerős PureTech benzinmotorhoz nem lehetett ezt a kényelmi extrát választani.

Ezen most változtat a Citroën, de nem ám a meglévő robotváltókkal, hanem egy új fejlesztésű, hidrodinamikus nyomatékváltóval szerelt, klasszikus automata váltóval.

A robotváltó hagyományos váltókar helyett nyomógombos előválasztási rendszert kapott.

A robotváltó hagyományos váltókar helyett nyomógombos előválasztási rendszert kapott. A most bevezetendő automatához a klasszikus megoldás várható.

A 2015-ben és 2016-ban Év Motorja díjat nyert erőforráshoz februári gyártástól kérhető a hatos automata. Az új fejlesztés kétségtelenül kényelmesebbé teszi 4,16 centis ferdehátú vezetését, a fogyasztás azonban jelentősen megugrik tőle: a gyártó által megadott CO2-kibocsátás 118 g/km, szemben az azonos motorral, kézi váltóval elért 100 g/km-rel. A fogyasztás értelemszerűen hasonló arányban nő: 5,1 l/100 km, szemben a manuális modell 4,3 literjével.