1997 2017

78 ezer: a számítások szerint ennyi ember életét mentették meg az elmúlt 20 évben azok a fejlesztések, amelyeket az EuroNCAP szorgalmazására vagy nyomására vezettek be az autógyártók.

Ez idő alatt 1800 autót törtek ripityára a szervezet laborjaiban, a töréstesztek 160 millió euróba kerültek – átlagosan 89 ezer euró tehát egy vizsgálat.

Ma az újonnan eladott autók 90 százaléka rendelkezik EuroNCAP minősítéssel.

Az alábbi videón megnézhetjük, milyen volt, amikor még nem léteztek a ma már természetesnek vett védelmi rendszerek – a légzsákok, öv becsatolására figyelmeztető rendszerek, ESP.

a videó a hirdetés után indul

A két autó részletesebb töréstesztje az alábbi videókon megtekinthető:

a videó a hirdetés után indul
a videó a hirdetés után indul

A legelső 1997-es vizsgálaton egyébként hét városi kisautót hasonlítottak össze. Egy kivételével mind kettő csillagot kaptak – az egyébként népszerű Rover 100 viszont megbukott, a gyalogosvédelem pedig siralmas volt.

supermini ncap 1997