Mész az autópályán, esik az eső, dolgozik az ablaktörlő. Megelőznél egy kamiont, ám ahogy közelebb kerülsz hozzá, a kerekek által felvert víz beteríti a szélvédőt, és azt az egy másodpercet, amíg felnyomod maximumra a törlési sebességet, teljesen vakon teszed meg.
130 km/óránál másodpercenként 36 métert halad a kocsi – ez 100 km/óránál pont egy féktávnyi volna, száraz aszfalton, az átlagosnál jobb fékekkel. Ha tehát a vízfüggöny megszüntetéséig eltelt időben valami eléd kerül, esélyed sincs az ütközés elkerülésére.
A svéd Semcon ezért fejlesztette ki a proaktív ablaktörlőt (ProActive Wipers, PAW), amely a modern autókon egyre gyakoribb, előre tekintő biztonsági kamerát alkalmazza, radarral és esőérzékelővel kiegészítve.
A kamera észleli a kamionokat, a radar megállapítja azok távolságát, az esőérzékelő pedig meghatározza, hogy amúgy esik-e az eső vagy sem.
Ha esik, és kritikus közelségbe kerül a teherautó, a rendszer még azelőtt maximumra állítja a törlést, hogy a felvert víztömeg elérné a szélvédőt, megelőzve az esőérzékelőt, ami csak utólag tudna reagálni.
A valós körülmények között elvégzett tesztek állítólag biztatóak, a beszállító szerint rendszerük akár egy éven belül készen állhat arra, hogy az autógyártók beépítsék azt típusaikba.