A Suzuki Wagon R és Wagon R Stingray modellek új generációjának formavilága határozottan eltérő, de mindkét esetben igen modern. A Wagon R lényege persze mindig is a praktikum volt, így megnövelt csomagtérnyílással, az ajtókban kialakított esernyőtartókkal rukkolt elő a modell.

A könnyű, de merev padlólemezre épülő autók japán szabvány szerinti fogyasztása nem egészen 3 liter 100 kilométeren, ami a helyi piac legtakarékosabb típusává teszi őket.

Nemcsak spórolós, de biztonságos is az autó, többek között lézeres-kamerás működésű gyalogosfelismerő robotfékrendszert, valamint automata távfényvezérlést is kapott.

Az első, eredeti Wagon R még 1993-ban került forgalomba. A mai napig 4,4 millió példányban talált gazdára, és ez csak a japán belpiac. Az exportegyenleget viszont nem fogja javítani az új modell: európai forgalmazása nincs terítéken.