Kitűzött stratégiai céljait elérte, így új, fontos feladatok után néz – így summázhatjuk az okokat, amiért Carlos Ghosn április elsejei hatállyal átadja a Nissan vezérigazgatói pozícióját jobb kezének, az eddig társ-vezérigazgatóként és versenyképességei igazgatóként dolgozó Hiroto Saikawának.

Ghosn, aki 1999-ben a Renault-tól került a Nissanhoz, és 2001 óta vezérigazgatóként irányítja a céget, mostantól a közelmúltban megvásárolt Mitsubishi felvirágoztatására fordítja energiáit.

A költségcsökkentés mestereként ismert Carlos Ghosn a globális autóipar egyik legismertebb, legsikeresebb és legbefolyásosabb szereplője. Általános vélemény szerint egy személyben mentette meg a Nissant a biztos csődtől, és a Renault-Nissan szövetség, valamint az ahhoz tartozó vállalatok vezetőjeként jó érzékkel irányítja a folyamatosan gyarapodó vállalatcsoportot.

1-hiroto_saikawa_03-798x1200

Hiroto Saikawa 1977 óta dolgozik a Nissannál, 2000 óta tölt be igazgatói posztot, 2003 óta alelnök. 2007 óta a Nissan North America igazgatótanácsának elnöke.

Legutóbbi szerzeményük, a Mitsubishi osztatlan figyelmet érdemel, ezért miután sikeresen lezárult a Nissan középtávú Power 88 programja, a nála egy évvel idősebb, 63 éves Saikawára bízza a második legnagyobb japán autógyártót, és a frissen megvásárolt márkára fordítja figyelmét.

Ami a Power 88-at illeti, korai volna még az ünneplés: azt a cég maga is elismeri ugyanis, hogy a hivatalosan március 31-én lejáró program eredményei még korántsem biztosak. Sem a 10 százalékos észak-amerikai, sem a 8 százalékos globális piaci részesedést nem sikerült bebiztosítani, és a 8 százalékos üzemi célnyereség sem látszik elérhetőnek.

A 62 éves Ghosn továbbra is kezében tartja a Renault, illetve a Renault-Nissan szövetség gyeplőit, míg a Nissannál az igazgatótanács elnökeként változatlanul rálátása és befolyása lesz az eseményekre.

A Renault-Nissan Szövetség 2016 októberében vette át az irányítást a megroppant Mitsubishi felett

A Renault-Nissan Szövetség 2016 októberében vette át az irányítást a megroppant Mitsubishi felett

Komoly tétje van annak, sikerül-e ugyanúgy felpörgetnie a Mitsubishit, mint annak idején a Nissant: a japán márka megvásárlásával a Szövetség a negyedik helyre lépett előre a globális értékesítési versenyben (a VW, a Toyota és a GM mögött), ebből a pozícióból pedig már bőven van veszíteni valójuk.