A jórészt kuvaiti és olasz magánbefektetők tulajdonában lévő cég azt közölte pénteken, hogy az adózás előtti vesztesége 162,8 millió font (1 font=365,18 forint) volt, amit részben a font gyengülése és egyszeri tételek okoztak.

Az Aston Martin közleménye ugyanakkor hangsúlyozta, hogy a tavalyi utolsó negyedévben az értékesítése 50 százalékkal nőtt, elsősorban az új DB11 modellje iránti élénk keresletnek köszönhetően.

A cég tavaly 3687 autót adott el, ami 1,9 százalékos növekedés 2015-höz képest.

Andy Palmer, az Aston Martin vezérigazgatója közel két hete a torontói nemzetközi autóvásáron azt mondta, hogy cége több új modell megjelenésével tervezi növelni bevételeit. Az Aston Martin hatalmas pénzeket költ új modellek kifejlesztésére. Egyebek között 2019 végére jelenik meg a cég első SUV autója (városi terepjáró) és a Forma-1 ihlette AM-RB 001 típus, aminek az ára felszereltségtől függően átlagosan mintegy 3 millió dollár.

Ez utóbbira már 150 megrendelés érkezett.

A legnagyobb darabszámban készülő autó majd a DBX SUV lesz, ebből évi 4-5 ezret készítenek majd – mondta az Aston Martin vezérigazgatója.
Az Aston Martin pont tavaly februárban döntött arról, hogy a dél-walesi St. Athanben építi meg második gyárát, ahol ezzel 750 új munkahelyet teremt. A walesi gyárban a DBX modellt gyártják majd.

geneva-2015-9

DBX koncepció 2015-ből

Az Aston Martint jelenleg egy gyárban készítik Angliában, ahol már több mint egy évszázada van jelen.