Kategóriájának legélvezetesebben vezethető és egyik legnépszerűbb tagjának tartották sokan az előző Ford Fiesta ST-t. Ezért a Ford sem várt sokat az utódlással, az új generációs Fiesta bemutatója után nem sokkal meg is érkezett a huligán ST változat.
A Genfi Autószalonon bemutatkozó újdonságban 1,5 literes háromhengeres EcoBoost turbómotor kapott helyet, ami bizonyára költséghatékonyabb megoldás, egyúttal azonban könnyebb is a korábbi 1,6-os négyhengeresnél, így legalább olyan jó vezethetőséget kínál majd. A hengerlekapcsolásos technológiával meg némi üzemanyagot is spórolhat az erre alkalmas szakaszokon. Ilyenkor ugyanis egy hengert lekapcsol a háromból.
Az ST teljesítménye 197 lóerő, maximális nyomatéka pedig a korábbinál nagyobb 290 Nm. Álló helyzetből 100 km/órás sebességre 6,7 másodperc alatt gyorsul fel, ha a sofőr ügyesen osztja a fokozatok a hatsebességes kéziváltónak.
Normal, Sport és Track üzemmódok közül választhat a vezető. A Sportban kicsit élesebb lesz a gázreakció és a kormány is több visszajelzést ad majd a kéz alá, de a menetstabilizáló még bekapcsolva marad. A pályázós (Track) módban már a kipörgésgátló is engedékenyebb vagy akár teljesen ki is kapcsolható. Az önzáró differenciálmű továbbra sem része az ST-nek, így a kerekek fékezésével segíti a kanyarodást a rendszer.