Soha nem építettünk még annyira kőkemény Camarót, mint a ZL1 1LE – veregeti saját vállát a Chevrolet, és a száraz adatok őket látszanak igazolni: a más modellvariánsoknál már sikerrel alkalmazott 1LE pályacsomag a Camaro csúcskivitelével, a ZL1-gyel kombinálva minden eddiginél extrémebb eredményeket hozott.
Az elnevezés ezúttal racing kivitelű futóművet, versenypályákon született aerodinamikai elemeket, valamint exkluzív Goodyear Eagle F1 Supercar 3R sportabroncsokat jelöl.
Hogy mindez mit jelent, jól érzékelteti, hogy a General Motors 4,67 kilométeres tesztpályáján a ZL1 1LE három másodpercet vert rá az alapkivitelű ZL1 típusra.
Az aerodinamika terén új a szénszálas hátsószárny, ami az egyedi elülső légterelő elemekkel együtt fokozott leszorítóerőt állít elő.
A futómű állítható, a négy szabályozható lengéscsillapító a motorsportból származik. Az első futómű magassága is módosítható, ahogy a hátsó stabilizátor is állítható.
A kerekek és abroncsok különlegesek: az alapkivitelű ZL1 papucsoknál 1 collal szélesebb, de ugyanennyivel kisebb átmérőjűek is – ez 10%-kal nagyobb érintkezési felületet jelent, miközben a kerék+abroncs kombó darabonként 3,3 kilogrammal könnyebb. Az új Goodyear Eagle F1 Supercar 3R abroncsok akár 1,1 g oldalirányú gyorsulásra is képesek. A kifejezetten ide kifejlesztett abroncsok gyorsabban érik el ideális üzemi hőmérsékletüket,
Ha már szóba került a tömegcsökkentés, a kerekeken és a lengéscsillapítókon túl vékonyabb hátsó szélvédő, nem lehajtható hátsó üléstámla áll a nemes cél szolgálatában, a menetkész tömeg mintegy 27 kilogrammal kisebb
A ZL1 1LE hajtáslánca nem változott: a 650 lóerős, kompresszoros erőforráshoz hatfokozatú kézi váltó csatlakozik, a visszaváltásokat gázfröccsel teszi finomabbá a vezérlés. A fékeket a Brembo szállítja, a piros nyergekre 1LE logót applikáltak.
Szintén alapfelszerelés a kétzónás klímaberendezés, a Bose hifi, a fűthető, szellőztethető ülések és a fűtött volán.
A modellvariáns még idén a márkakereskedésekbe kerül, az ára még nem ismert.