Tavaly nyáron harangozta be új fejlesztését a BMW, és mostanra néhány műszaki adatot is közzétettek, bár nem vitték túlzásba – de miért is tették volna, ha egyszer az 1-es szedánt kizárólag Kínában fogják árusítani.
A Münchenben fejlesztett, de a márka 2012 óta működő senjangi üzemében gyártott modell a kínaiak lépcsőshát-fétisét bizonyítja: azon a piacon, ahol nemcsak a 7-es, de az 5-ös és a 3-as szériákból is készül nyújtott tengelytávú variáns, a létező legkisebb modellből is kötelező elkészíteni egy háromdobozos karosszériaváltozatot.
Az autó 4456 mm hosszú, szélessége 1803 mm, magassága 1446 mm. A tengelytáv 2670 mm – azaz 2 centivel rövidebb, mint az ötajtós modellé.
A LED-es fényszórókkal szerelt modellt bevezetésekor háromféle benzinmotorral kínálja a BMW Brilliance Automotive Ltd.: a kétliteres, négyhengeres blokk 192 (120i) vagy 231 (125i) lóerővel rendelhető, míg a belépőmodell a 118i másfél literes, háromhengeres, 136 lóerős motorral. Mindhárom erőforráshoz Steptronic váltó csatlakozik; a kicsihez hat, a két nagyobbhoz nyolc fokozattal.