Nyugdíjazza a Fabia eddig használt négyhengeres, 1,2 literes motorját, és a VW-konszern háromhengeres, egyliteres erőforrását építi be helyére a Škoda.

A jövő héten debütáló újdonság az ötajtós és a kombi kivitelben egyszerre mutatkozik be. A vevők kétféle teljesítményszint közül választhatnak: az alapverzió 95, míg a nagyobb teljesítményű variáns 110 lóerőt (ugyanannyit, mint az 1,2-es) tud.

A forgatónyomaték 160, illetve 200 Nm – az előző motor 175 Nm-t tudott. Miközben a háromhengeres blokk akár 6 százalékkal kevesebbet fogyaszt, amiben a kisebb lendtömegek  (a rezgésmentes futás miatt pl. nincs szükség kiegyensúlyozó tengelyre) és a jobb üzemi hatásfokú olajszivattyú is közrejátszik.

10 TSI Motor Dreizylinder

Az új motorral gyorsabb is lett a Fabia: a kombi akár 199 km/órával tud repeszteni, gyorsulása 9,6 mp-re javult, miközben az átlagfogyasztás 4,3 literre szorult vissza.