„A CNG-motor fejlesztése a magyar és német mérnökök nagyszerű együttműködésének eredménye” – mondta Peter Kössler, az Audi Hungaria igazgatóságának elnöke.
A motor fejlesztése során a mérnökök közel 30 új alkatrészt és anyagot használtak fel, hogy alkalmassá tegyék a motort a kiegészítő gázüzemre. Első alkalommal építettek be egy négyhengeres Otto-motorba teljesen szintetikus anyagú olajszűrőt, amely megakadályozza, hogy a földgáz magasabb víztartalma gázüzemben károsítsa a motort.
A motort extrém hőmérsékleti viszonyok között tesztelték, Skandináviában mínusz 35 fokban kellett bizonyítania. A gázüzemhez szükséges alkatrészeket további fejlesztésekkel az alacsony hőmérséklettel szemben is ellenállóvá tették, amelyek megakadályozzák például a gázszelepek befagyását.
A nyári hőségben történő problémamentes autózás érdekében a fejlesztőmérnökök elsősorban a benzinüzemben működő alkatrészeket fejlesztették tovább. Benzinüzemben a magasnyomású befecskendezőszelep védelme érdekében nemesacélból készült szelephüvelyt építettek be a mérnökök, ez az alkatrész a gáz égése során 400 Celsius-fokra hevül fel.
A CNG-motor gyártása a négyhengeres motorok egyik gyártósorán indult el. A motor sajátosságaihoz a gyártósort is hozzáigazították, valamint egy új tesztelési eljárást is bevezettek. A tesztelés különlegessége, hogy a motor tömítettségi vizsgálatát héliummal végzik, amely még pontosabb mérést tesz lehetővé.