2015 októbere óta az M2-es és az M4-es metróvonalain a szelektív, vagy más néven egyedi ajtónyitási rend működik, az utasoknak kell megnyomniuk egy gombot, hogy az adott ajtó kinyíljon. Így az ajtók elhasználódása jelentősen csökkenthető, a járművek légkondicionálásának hatékonysága pedig javítható.

Azonban a rendszer bevezetése óta a fogyatékkal élőket képviselő érdekvédelmi szervezetektől és az utasok egy részétől is olyan jelzések érkeztek a BKK-hoz, amelyek nyomán a cég úgy döntött, hogy visszaállítja a korábbi automatikus ajtónyitás rendjét. Így mostantól az M2-es és az M4-es metróvonalon közlekedő Alstom-szerelvények ajtói egyszerre nyílnak és záródnak.

Az M4-es metróvonalon a nyitási és a záródási folyamat automatikus, az M2-es metróvonalon az ajtókat a járművezető központilag nyitja illetve zárja.

A BKK most tovább vizsgálja azokat a fejlesztési lehetőségeket, technológiai megoldásokat, amelyek lehetővé tennék, hogy az egyedi ajtónyitási rend az utasok minden csoportja részére megfelelően kezelhető lenne.