A magyar kormány párbeszédet kezdeményez az Opel német autógyártó társasággal és új tulajdonosával, a francia PSA-csoporttal, hogy fenntartsák és tovább bővítsék magyarországi kapacitásukat, a szentgotthárdi gyárat – mondta Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter kedden az MTI-nek az Opel vezetőivel a társaság rüsselsheimi központjában folytatott megbeszélése után.
A GM a múlt héten jelentette be, hogy eladja európai érdekeltségeit, köztük az Opelt 2,2 milliárd euróért (2,33 milliárd dollárért) a PSA csoportnak.
A Peugeot-t, a Citroënt és a prémiumkategóriás DS modellcsaládot gyártó PSA tiszteletben tartja az előző tulajdonos, az amerikai General Motors (GM) által korábban kötött szerződéseket és megállapodásokat, de minden további fejlesztési tervet áttekintenek, a vonatkozó döntéseket később hozzák meg – mondta Szijjártó Péter.
A szentgotthárdi üzem az Opel legnagyobb európai motorgyára, ahol tavaly rekordot jelentő 630 ezer motort állítottak elő. Az első Opel Astra 25 éve gördült le a gyártósorokról.
A szentgotthárdi üzem felépítéséről szóló megállapodást 1990 júliusában írták alá a magyar kormány és az Opel képviselői. A személyautó-gyártás Szentgotthárdon 1992 és 1999 között folyt, 80 835 Opel Astra és 4404 Vectra készült a jelenleg 1200-nál is több embert foglalkoztató üzemben. Az első magyar Opel Astrát Antall József akkori miniszterelnök kormányozta le a gyártósorról 1992. március 13-án.
A telephelyen ezzel párhuzamosan motorok és hengerfejek is készültek az Opel modelljeihez. A fejlesztések folytatásaként 2012-ben felavatták a világ egyik legkorszerűbb, rugalmas motorgyárát, amellyel a magyarországi beruházások értéke már 1,4 milliárd euróra emelkedett.
Motorokból 1992 júniusától 2016 végéig több mint kilencmillió készült, hengerfejből pedig 1997 óta közel hétmillió. Az Opel magyarországi márkakereskedői hálózata 25 év alatt több mint 415 000 új járművet adott el.