Kettő csillag: ennyit kapott az Euro NCAP idei első töréstesztjén a Ford Mustang. A gyár már akkor közölte, hogy idén májustól kibővített biztonsági funkcionalitású autókat szállít vevőinek, most pedig egy még újabb fejlesztésről esett szó.
A lökhárítóba beépített radar és a szélvédő mögötti kamera széles látószögben pásztázza az utat, másodpercenként akár 30-szor véve mintát a környezetből. Amennyiben akadályt észlel, annak formája alapján azonosítja a gyalogosgázolás kockázatát, és működésbe hozza a fékrendszert.
A Ford állítja, hogy a rendszer képes félhomályban, kizárólag az autó lámpáira támaszkodva is észlelni a járókelőket. Hőkamera azonban nincs a rendszerben.
A Ford még idén nagyvárosokban fogja tesztelni a rendszert, amely egyébként nem a Mustangon, hanem az új Fiestán mutatkozik be Európában. A sportkupé novembertől lesz elérhető a funkcióval.