Japán autós szaklapok az év elején kezdtek el cikkezni arról, hogy túltelítetté vált a Lexus modellkínálata. A hibás az új LS luxusszedán, amely korábbi V8-as erőforrását V6-osra cserélte, így viszont a jelentős méretkülönbségek (a kifutó GS 4850 mm hosszú, míg a hamarosan bevezetésre kerülő LS közel 40 centivel nagyobb, 5235 mm-es) dacára elvész az a presztízskülönbség, ami indokolttá tette a két modellcsalád létezését.
Míg a most kifutó LS 460 4,6 literes, nyolchengeres motorja 388 lóerőt és 493 Nm nyomatékot adott le, az új generáció 3,5 literes, ikerturbós V6-osa 415 lóerős, nyomatéka 599 Nm.
Így annak ellenére rosszul áll a GS szénája, hogy az utódmodell elvileg már készen állt arra, hogy jövőre színre lépjen.
Állítólag egyébként már a jelenlegi GS is csak a szerencsének köszönheti létezését: Tojoda Akio cégelnök már eleve feleslegesnek tartotta a modellt, annak bevezetését azonban keresztülvitte az igazgatótanács.
A GS modellcsaládot még 1993-ban vezette be a Lexus, a jelenlegi a negyedik generáció.