A hetvenes évek autóiparának egyik ijesztő fénypontja volt az Aston Martin Lagonda: a perverz módon szögletes óriásszedán korszakalkotó lehetett volna, de tragikusan megbízhatatlan elektronikája és a világ ötven legrusnyább autódizájnja közé beszavazott formaterve miatt végül legendásan nagy bukás lett – a dolog szépsége, hogy a másfél évtized alatt legyártott 645 autó ma igazi gyűjtői ritkaságnak számít.

Bukás az Aston Martin méregdrága szedánja 1

Az Aston Martin nyilván csak a pompát szerette volna újraalkotni a 2014-ben bemutatott, szigorúan korlátozott elérhetőségű Lagonda Taraf szedánnal, de úgy tűnik, a piaci életképtelenséget is megörökölte nagy elődjétől a szedán: eredetileg kétszáz példányban gyártották volna, és csak az arab térségben akarták forgalmazni. Jelenleg az egész világon rendelhető, és legfeljebb 120 darabot fognak belőle készíteni, már ha lesz ennyi érdeklődő: három év alatt 48 darabot rendeltek a gyártól.

Ráadásul vannak, akik nem is elégedettek autójukkal: egy dubaji használtautó-kereskedő hirdette meg az alábbi példányt, amely mindössze 1090 kilométert tett meg rövid pályafutása alatt.

2-5-ASTON-MARTIN-LAGONDA

Vételár nincs feltüntetve, de ha tényleg olyan gyér a kereslet az autó iránt, mint amire a jelekből következtetünk, az egymillió dolláros eredeti árnál kedvezőbben juthatunk az autóhoz.