Nem csak a gyerekek félnek a sötétben. Több mint ötezer autós megkérdezéséből egyértelműen kiderült, hogy éjszaka, rosszabb látási viszonyok között sokan attól félnek, hogy elüthetnek valakit vagy nekiütközhetnek valaminek. A sötétségtől való félelem azonban nem új keletű, ezt a Ncytophobiának nevezett szorongást még barlanglakó ősünktől örököltük, aki éjszaka könnyebben válhatott ragadozók prédájává. Ez a félelem jelentkezik ma sokaknál autóvezetés közben, bár ők már nem a kardfogú tigristől tartanak.
A sofőrök félelme nem is alaptalan, sötétedés után közel kétszeresére nő a halálos kimenetelű gyalogosgázolás veszélye. 2014-ben Európában a halálos kimenetelű közúti balesetek áldozatainak egyötöde volt gyalogos, és a felük sötétedés után szenvedett balesetet. A technológiafejlődés azonban erre is megoldást nyújthat.
Több autógyártót követően a Ford is olyan technológiát vezet be, amely éjszaka is felismeri a gyalogosokat, és automatikusan fékez, ha a vezető nem reagál a figyelmeztetésre. A rendszer az autó kamera- és radarjeleit dolgozza fel, majd összeveti azokat a “gyalogos alak” adatbázis-tartalmával, így különböztetve meg az embereket például a fatörzsektől vagy az útjelző tábláktól. A rendszer figyeli az autó előtti útszakaszt, sőt a járdát is, ahonnan az emberek leléphetnek az úttestre.
Amikor a rendszer gázolásveszélyt érzékel, először fény- és hangjelzéssel figyelmezteti a vezetőt. Ha az autós erre nem reagál, a berendezés automatikusan aktiválja a fékeket.