Kicsivel több mint egy hónapja harangozta be a Partner Tepee Electric villanyautót a Peugeot. Most itt van ugyanaz a kocsi Citroën emblémával, sok fotóval, több konkrétummal.

Ahogy a modell régről létező haszonjármű kivitelénél, a lítium-ion akkucsomag itt is a hátsó tengely előtt és mögött, egy segédvázkereten nyugszik a padló alatt, így a szabad hasmagasságot, nem pedig az ötszemélyesre limitált utasteret vagy a 675-3000 literes csomagtartót csorbítja. Egyébként ha nem lehajtjuk, hanem kiszereljük a második üléssort, még több cókmók is elfér a kocsiban.

Vezess áramot a családba 1

A villanymotor 67 lóerős, nyomatéka 200 Nm, menetdinamikai adatokat nem ad meg a gyártó; ezek talán majd a késő ősszel beinduló forgalmazáskor kiderülnek.

A két részre osztott akku összesen 22,5 kWh kapacitású, töltésük szimpla háztartási csatlakozóról 10 órát vesz igénybe, CHAdeMO szabványú egyenáramú gyorstöltővel negyed óra alatt 50, félóra alatt 80 százalékra tölthetők; a folyamat optimális használat mellett 170 kilométerenként ismétlendő.

Citroën E-Berlingo Multispace

Hogy tényleg optimális legyen az a használat, abban takarékos vezetési stílusra oktató program segíti a vezetőt; az autó a környéken lévő töltőpontok mellett a sebességhatárokat is megjeleníti. Számos funkció a távolból, okostelefonról is elérhető, az utastér előklimatizálásától a töltési fok ellenőrzéséig.