Az idén 71 éves Tonka strapabíró játék-haszonjárműveivel szerzett magának nevet és rajongókat. Nem először építenek közösen autót a Toyotával: 2014-ben és 2015-ben is készült Tonka Hilux, a mostani viszont különleges esemény előtt tiszteleg: Ausztráliában minden más típusnál többet adtak el belőle tavaly. Az 1968 óta gyártott Hilux jelenleg nagyjából 16 millió darabnál jár – de kanyarodjunk vissza a Tonka verzióhoz.
A játékgyártó és a Toyota ausztráliai fejlesztő részlege által közösen kidolgozott autó igazi terepmágus: 15 centis futóműemelés, portálhidas eőátvitel, 35 colos ballonos abroncsok segítik át minden akadályon – szó szerint.
A terepre optimalizált orr kialakítása során ügyeltek a biztonsági jellemzők megőrzésére. A motorházfedél szénszálas panel, a tetőn LED-es terepfényszórók világítanak. Az érzékeny mechanikus alkatrészeket 6 mm vastag alumíniumlemez védi.
A platón szinte mindent átdolgoztak: a hátfal szintén karbon, beépített légterelővel és légelvezető csatornákkal. A kilincset eldobták, helyette szíjjal nyílik a hátfal.
A rakteret teljesen kitölti egy kiszerelhető csővázas szerkezet, amely a szállítmány rögzítéséért felel. Két üzemanyagkanna, tárolódobozok, tűzoltókészülék, ásó, lapát és emelő is helyet kapott itt.
A 2,8 literes, négyhengeres turbódízel erőforráshoz nem nyúltak: ez a 2,4-es alapverzió 150 lóerejével szemben 169-et tud, maximális nyomatéka 343 Nm.