Azenpenzem.hu olvasója még november elején adta el autóját, és már másnap beballagott a munkahelyéhez közeli kormányablakhoz, hogy bejelentse az eladást. Akkor még nem sejtette, hogy hónapok múlva is sorra kapja majd a büntetéseket az új tulajdonos miatt.

Egy hónappal később a rendőrségtől érkezett az első, gyorshajtás miatti 30 ezer forintos büntetés. Ezt viszonylag könnyen el lehetett intézni a rendőrségnek megküldött adásvételi szerződéssel és a kormányhivatali bejelentés másolatával. Ezután a IX. kerületi parkolási társaságtól kezdtek sorra érkezni a büntetések. Míg az első csomagra (három decemberi parkolási pótdíj) benyújtott panaszt elfogadta a parkolási társaság, és törölte a pótdíjat, a következő csomag (ez újabb három parkolási pótdíj volt) esetében már nem volt hajlandó rá, többszöri levélváltás után sem.

László ekkor ismét felkerekedett, időközben azonban bezárták az munkahelye közelében, az Újbuda Centerben lévő kormányablakot (ahol november elején bejelentette az autó eladását). A Camponában lévő kormányablaknál közölték, hogy ők nem hatósági csoport, javasolták saját vagy a vevő lakóhelye  szerinti kormányablak meglátogatását. Annyi felvilágosítást viszont kapott, hogy az autót időközben, január végén (két és fél hónappal az eladás után) levizsgáztatták, így érvényes műszakija van.

Szigetszentmiklóson, a lakóhelye szerinti kormányhivatalnál, közel két óra várakozás után azt közölték, hogy nem tudnak mit csinálni, nem ők az illetékesek, hanem a vevő lakóhelye szerinti kormányhivatal, ott intézkedjen. Annyit viszont megígért Lászlónak az egyik ügyintéző, hogy felhívja a másik kormányhivatalt, és visszaszól. (Tényleg megtette, két héttel később jelentkezett.) Ebben a történetben ez a XX. kerületet jelentette, ez volt a következő hely, ahol folytatódott László zarándoklata. Ebben a kormányhivatalban pedig arról tájékoztatták, hogy már meghozták a határozatot, amit postáztak. Ebben némi szerepe lehetett a másik kormányhivatalból érkező telefonnak. Azt ugyanis Lászlónak elárulták, hogy maga az ügy valójában csak februárban került át a XX. kerületbe, azaz akkor küdték meg nekik. (Vagy addig ültek a megküldött aktákon.)

De az is kiderült, hogy amíg az új tulajdonos be nem jelenti a vásárlást, addig nem írják át a nevére az autót, így továbbra is László kapja majd a csekkeket, és foglalkozhat azzal, hogy küldözgeti az igazolásokat az adásvételről, és arról, hogy bejelentette a kormányhivatalnak.

A múlt héten László is megkapta a határozatot, ami arról szól, hogy a kormányhivatal ideiglenesen a bejelentési kötelezettség elmulasztása miatt két hónapra kivonja az autót a forgalomból, forgalmi engedélyét és hatósági jelzését bevonja. Mindez négy hónappal az adásvétel után.

Kérdés, hogy ha a vevőt eddig nem nagyon izgatták a jogszabályok, ez mennyire fogja érdekelni. Valószínűleg semennyire, egészen addig, amíg egy közúti ellenőrzés során ez ki nem bukik. Persze azt is jó lenne tudni, hogyan vizsgáztathatta le az autót, és kerülhetett be a rendszerbe hivatalosan az új műszaki dátuma, ha nem íratta át a nevére a kocsit.

– Tudod, hogy lehet papírból új Suzukit készíteni? Kattints és megtudod!

Az eset egyébként nem egyedi. Csak annyit lehet tenni, hogy az eladó jelentse be a kormányhivatalnál, hogy nem írták át az autót a vevő nevére, és akkor majd kivonják a gépkocsit a forgalomból. Addig is az érkező bírságokat nem kell befizetni, hanem el kell juttatni az adásvétel és a kormányhivatalnál tett bejelentés másolatát a bírságolónak. Azenpenzem.hu úgy tudja, hogy a jelenség elég gyakori, aminek egyértelműen az az oka, hogy kevés az ilyen ügyekkel foglakozó ügyintéző a kormányhivatalokban, így feltorlódnak az ügyek.