Az EY adatai szerint a két legnyereségesebb autógyártó a BMW és a Daimler volt, azonban a legtöbb gépkocsit a Volkswagen és a Toyota adta el tavaly. A VW a dízelbotrány ellenére tudott első helyen végezni a listán, bár a nyereségesség szempontjából csupán a 14. helyen végzett a wolfsburgi központú autókonszern.
A BMW csoportszinten 10 százalék árbevételhez viszonyított profitot ért el tavaly, míg a Daimler 8,4 százalékot. A Toyota az erős japán jen miatt jelentős nyereségcsökkenést könyvelhetett el, emiatt visszaesett a rangsorban.
Az abszolút számokat nézve azonban annak ellenére, hogy mintegy negyedével csökkent a Toyota tavalyi nyeresége, 17,5 milliárd eurós működési eredménye az iparág legjobb tavalyi teljesítménye.
A rangsorban a második a Daimler, 12,9 milliárd euró működési eredménnyel, harmadik pedig a BMW 9,4 milliárd euróval.
Az értékesített autók száma alapján tavaly a Volkswagen volt az első, 10,21 millióval, a német vállalatot a japán Toyota követte 10,17 millióval, majd a General Motors következett, 10,01 millióval. A legnagyobb bővülést a kínai piacon tudták elérni a gyártók, ahol az értékesítés 9 százalékkal nőtt 2016-ban. Nyugat-Európában 6 százalékkal bővült az eladás, míg az amerikai piac stagnált.
Az eladások tavalyi kiemelkedő bővülése azonban idén nem tartható, mivel az amerikai piac gyengélkedik, a kínai kereslet bővülése lassul, és mérséklődik az európai lendület is – mondta Peter Fuss, az Ernst & Young ágazati szakértője.