Az autóvezetés dinamikus játék: ezer dologra kell odafigyelni, és közben ezek fényében folyamatosan módosítani a haladási irányt, sebességet – sokszor észre sem vesszük, hogy lassítunk, ívet szűkítünk vagy áthelyezkedünk a sáv más pontjára, tudattalanul megoldunk mindent.

Csakhogy az autonóm gépkocsik nem így működnek: nekik mindent meg kell tanítani előre (vagy felkészíteni őket a tanulásra, ami megint egy tudatos, embervezérelt folyamat). A Mercedes kutatóit mindez nem tántorította el, és egy fontos lépéssel közelebb jutottak a végső célhoz: a teljesen önálló közlekedéshez.

Az ősszel érkező, megújuló S-osztály (a képeken a jelenlegi modell látható) ezernyi új funkcióval segíti vezetőjét, köztük egy éppen a sebesség helyes megválasztásához kapcsolódik.

mercedes-benz_s_65_amg_46

Az Active Distance Assist Distronic első hallásra pont olyan, mint bármelyik adaptív tempomat, csakhogy ez többre képes: a navigációs rendszer térképén tárolt adatok ismeretében képes visszább venni a sebességből, ha kanyarhoz, kereszteződéshez, körforgalomhoz vagy fizetőkapuhoz közeledünk. Ha beprogramozott útvonalat követünk, még többre képes a berendezés: ha például autópályán közeledünk a tervezett kijáróhoz, és már a külső sávban haladunk, időben elkezd lassítani. Ugyanezt teszi, ha kereszteződéshez érünk, és elkezdünk indexelni bármely irányban.

A rendszer működési paraméterei a beállított üzemmódtól (normál, öko, sport) is függenek.

További részletek ősszel várhatók.