Lapo Elkann nevével rendszerint a Fiat csoport kapcsán találkozhatunk: Gianni Agnelli unokája, a Fiat egykori marketing menedzsere ma saját dizájncégét vezeti. A Garage Italia Customs munkásságát eddig főleg Fiat 500-asok alapján térképezhettük fel, tavaly azonban elkezdett a BMW-nek is dolgozni, és legutóbbi munkájuk finoman szólva is letaglózó.
A nyolcvanas évek elején alapított posztmodern iskola, a milánói Memphis-csoport a hetvenes évek minimalizmusát igyekezett harsány színekkel, aszimmetrikus ábrázolásokkal, önkényes stílusváltásokkal ellensúlyozni. Az irányzatot legalább annyian utálták vagy lenézték, mint ahányan rajongtak érte, 1991-ben aztán megszűnt az iskola.
Most viszont visszatért, legalábbis két elektromos BMW erejéig: az i3 és i8 különleges dekorációja jól szemlélteti a Bob Dylan-dal nyomán elnevezett Memphis-csoport filozófiáját.
Az autókat nem karosszériaelemenként fényezték eltérőre, hanem az egyes rétegeket megfelelő helyeken és sorrendben elmaszkolták, és úgy vitték fel a következő réteget – akár nyolcat egymás után. Mindegyik autó elkészítése öt munkahetet vett igénybe.
Az utastérben nem csak a színekkel, de a felhasznált anyagokkal is játszottak; szövet, Alcantara és bőr találkozik szokatlan pontokon, szögekben.
A Memphis kivitelű BMW i modelleke egyedi darabok maradnak, de mivel tervezőjük független és a piacról él, bárkinek a villany-BMW-jét örömmel átpingálja – a költségekről a BMW közleménye érthető módon nem beszél, ezt közvetlenül a milánói Alfredo Pizzoni utca 1. szám alatt működő Garage Italia Customs műhellyel kell megbeszélni.