A csökkenés oka, hogy azonos átlagár mellett mintegy három százalékkal csökkent a gazdát cserélő használt autók mennyisége.
Bár az év elején némileg visszaesett a hazai használtautó-piac forgalma, 2016 elejéhez képest így is 28 százalékkal nagyobb volt a gazdát cserélt autók összértéke. Ebben nagy szerepet játszott az árak emelkedése is: a meghirdetett autók kínálati átlagára kétszámjegyű növekedést mutatva immár 1,9 millió forint felett jár. Az áremelkedés oka a tartósan gyenge forintárfolyam mellett az, hogy az olcsóbban behozott, de nehezebben felderíthető előéletű autókkal szemben egyre többen a belföldi kínálatot részesítik előnyben, amely így magasabb áron is eladhatóvá vált.
A használtautó-import továbbra is elsődleges forrása a hazai használtautó-utánpótlásnak. Azonban e szegmens növekedési üteme idénre lényegesen lelassult: míg 2016 elején 24 százalékkal hoztak be több használt autót, mint egy évvel korábban, addig az idei első három hónapban behozott 34 800 személyautó mindössze 7 százalékkal volt több, mint tavaly ilyenkor.
Száz eladott hazai használt autóból 14 az Opel, további 10-10 százalék pedig a Suzuki és a Volkswagen emblémáját viseli. Ezt a három márkát a Ford (8%) és a Renault (6%) követi. Összességében a fenti öt márka biztosítja a teljes hazai használtautó-forgalom 48 százalékát.
Bár a gazdát cserélő használt személyautók átlagéletkora jelenleg 12 év, környezetvédelmi szempontból öt év alatt sokat javult a hazai kínálat. Míg 2012-ben csupán 6,5 százalékos volt az Euro 5, vagy annál kedvezőbb besorolású járművek aránya, 2017 első negyedévére ez az érték már 34,8 százalékra emelkedett. A másik oldalról nézve a kínálatot: az Euro 3-nál rosszabb besorolású járművek aránya 2012-ben még 31,8 százalék volt, ez mára 18,9 százalékra csökkent.