Áttört (bár sajnos nem átlátszó) tetőoszlopok, rácsmintázatú keréktárcsák, az utastérben szó szerint körbefutó, steppelt ajtókönyöklő, ultra széles monitor – a GV80 szabadidő-tanulmány önmagában is figyelemre méltó jelenség.
Az egyediességet kevésbé esztétikus oldaláról megközelítő, karakteres hűtőmaszktól a dupla vékony csíkba rendezett első és hátsó lámpatestekig, az első kerék mögött összecsippentett, turbulenciacsökkentő légkivezetőt formáló oldalfaltól a minimalizmus új szintjét képviselő kezelőfelületig rengeteg olyan megoldással találkozhatunk az autón, amellyel sikeresen emeli ki magát a felső kategóriás prémium SUV-tanulmányok alapvetően konzervatív világából.
Mégsem a fa padló, az anyósülésről külön vezérelhető kijelzőszegmens vagy a bőrbe burkolt, magas padlókonzol teszi különlegessé a Genesis vélhetően hamarosan sorozatgyártásba kerülő szabadidőjárművének előtanulmányát, hanem hajtáslánca: az autót ugyanis hidrogén üzemanyagcella hajtja.
Más kérdés, hogy a márka nem vette a fáradságot, hogy akár minimális mértékben részletezze ennek műszaki paramétereit, ezek híján pedig attól tartunk, aligha tartanak előbbre, mint amit a Hyundai anyacég kvázi-sorozatgyártású Tucson FCEV modellje tud.
Ennek tengelyek között beépített, dupla hidrogéntartályába 5,64 kilogrammnyi hidrogén fér, ami 594 kilométer megtételére elég. A 136 LE / 300 Nm teljesítményű villanymotor 160 km/óra végsebességet engedélyez, a jármű álló helyzetből 12,5 mp alatt gyorsul 100 km/órára. Ezek a legkevésbé sem luxusautós számadatok, de amíg nem kapunk jobbat, ezzel élünk együtt.
d