Az eddig is létező hidrogén üzemanyagcellás hajtáslánc mellé két új, a mindennapokban százszor könnyebben használható hajtási opciót kapott a Honda ökomobilja, a Clarity. A konnektoros (plug-in) hibrid és a tisztán elektromos meghajtású modell már annak az offenzívának a része, amelynek keretében a következő négy évben ötszörösére kívánja növelni részben vagy teljesen elektromos meghajtású járműveinek észak-amerikai eladásait a márka.
A 2016 decembere óta forgalmazott, hidrogén üzemanyagcellás Clarity után most színre lépő két modellel a Honda beérte a Hyundait, amennyiben eddig egyedül a koreai cég kínált egyazon karosszérián belül háromféle villamosított hajtásláncot (hibrid, plug-in hibrid és elektromos Ioniq.)
Az elektromos verzió 161 lóerős, 300 Nm nyomatékú villanymotorját egy 25,5 kWh kapacitású akkumulátorcsomag táplálja. 240 voltról mindössze három órán át kell tölteni a kocsit, gyorstöltővel félóra alatt érhető el a 80%-os töltöttség. A hatótávolságról érdekes módon nem közölt adatot a Honda, pedig már idén piacra kerül a modell, annyit viszont elmondtak, hogy a várható ekvivalens üzemanyag-fogyasztás (ami az egységnyi energiamennyiséggel megtehető távolságot jelöli, és természetesen nem jelenti azt, hogy akár egy milliliter benzint is elégetne a villanymotor) 2,0-2,3 liter/100km.
Furcsamód nem gyengébb, hanem erősebb a Clarity Plug-in Hybrid villanymotorja: a 181 lóerős, 315 Nm nyomatékú elektromos erőforrás egy 17 kWh kapacitású akkumulátor mellett egy másfél literes, Atkinson ciklusú négyhengeres benzinmotor is táplálja – utóbbinak a leírás szerint az áramfejlesztés az elsődleges feladata, a közvetlen meghajtásra csupán „bizonyos körülmények között” kerül sor.
Az autó extrém messzire, 68 kilométerre tud eljutni tisztán elektromos üzemben; a teljes kombinált hatótávolság 531 km, ami meglehetősen apró benzintartályt feltételez. Az ekvivalens üzemanyag-fogyasztás 2,24 l/100km. A hibrid modell normál, öko és sport üzemben használható; bármelyikhez kapcsolható egy olyan funkció, amely adott szinten tartja az akkumulátor töltöttségi állapotát.
Továbbra is forgalomban marad a Clarity Fuel Cell modell, amelynek üzemanyagcellája 33 százalékkal kisebb az elődmodellénél, energiasűrűsége viszont 60 százalékkal nagyobb. Az egész egység (üzemanyagcella + villanymotor) annyi helyet foglal el csupán, mint egy V6-os motor, így több férőhely marad az utasoknak. A Clarity Fuel Cell hatótávolsága 589 km, az ekvivalens üzemanyag-fogyasztás 3,46 l/100km. Az autó három éves bérleti díja összesen 16 152 dollárra jön ki, de ez szinte teljes egészében leautózható ingyen üzemanyag formájában (akár 15 ezer dollárnyi hidrogént tankolhatnak az ügyfelek), valamint egy sor kedvező feltételekkel biztosított szolgáltatást, például autóbérlést vehetnek igénybe.