Tribeca: így nevezték a Subaru első próbálkozását a felsőkategóriás szabadidőjárművek piacán. A kocsi tágas volt és ergonomikus, de olyan rusnya, hogy az általa okozott esztétikai károkat még az egyébként teljesen normális (értsd: unalmas) faceliftes verzió sem tudta helyrehozni.

Óriásterepjárót épít a Subaru 1

A Subaru tanult hibájából, és a mostani nekifutásra már eleve egy mérhetetlenül sablonos autóval állt elő, amelynek legizgalmasabb jellemzője a vadonatúj, közvetlen benzinbefecskendezéses turbós boxermotor.

A hétszemélyes, de szokatlan üléselrendezésű (középen két különálló üléssel, leghátul három fős paddal szerelt) Ascent első körben kizárólag Észak-Amerikában kerül forgalomba; európai forgalmazásáról korai volna gondolkodni.

Subaru Ascent Concept (3)

A 21 colos keréktárcsákkal szerelt Ascent tanulmány (a név immár végleges, ez áll majd a szériamodell farán is) tengelytávja 297 cm, az 5,05 méteres karosszéria 199 cm széles, 184 cm magas.