A sima VW I.D. a 2016-os Párizsi Autószalonon mutatkozott be, aztán Detroitban lerántották a leplet a I.D. BUZZ-ról, most pedig itt az új koncepciómodell, az I.D. Crozz, ami szintén a zéró emisszió jegyében született.

Az autó tengelyenként külön villanymotort, így variálható összkerékhajtást kap, belső tere pedig a helytakarékos elektromos hajtásláncnak köszönhetően különösen tágasnak, jól variálhatónak ígérkezik. A MEB (moduláris elektromos hajtáslánc építőkészlet) platformra épülő járműről a Volkswagen nem titkolja, hogy távlatilag autonóm közlekedésre is alkalmassá teszi majd, szóval elég lesz megnyomni a VW-logót, és a kormány becsúszik a műszerfalba.

A Volkswagen is elkészíti a terepkupét, de csavar rajta egyet 1

Automata üzemmódban a CUV (crossover utility vehicle) lézerszkenner, ultrahangos és radarérzékelők, valamint kamerák segítségével észleli környezetét és a közlekedés többi résztvevőjét.

A német gyártó azt ígéri, hogy a 225 kW összteljesítményű elektromos jármű hatótávolsága 500 kilométer lesz, ami valóban alkalmassá teheti az autót hosszabb túrákra is. Végsebességét 180 km/órára lőtték be, gyorstöltéssel mindössze 30 perc alatt 80 százalékra tölthetjük az akkumulátorokat.

Volkswagen-ID_Crozz_Concept-2017-1280-07

Az első kerekeket 75 kW-os (102 LE) elektromor hajtja, a hátsókat 150 kW-os (204 LE). Az I.D. Crozz hossza 4,6 méter, szélessége 1,89 méter, magassága pedig 1,6 méter.

A Volkswagen egyértelmű célkitűzéske, hogy az elektromos hajtást világméretű termékoffenzívával a következő évtized közepére a startup-szintről a sorozatgyártásra emelje át. A Sanghajban bemutatott tanulmány már konkrét kitekintést kínál 2020-ra, jól érzékeltetve, hogy milyen sokrétű lehet a jövő.