Ha folytatja eddig megszokott munkásságát a Škoda, akkor néhány éven belül egy, a képeken láthatóhoz nagyon hasonló szabadidő-autó kerül a márka kereskedéseibe. Korábbi tanulmányautói is viszonylag pontosan előrejelezték a későbbi szériamodellt, így volt ez 2011-ben a Skoda Vision D, 2014-ben a Vision C és tavaly a Vision S esetében is.
Nem titok, hogy hamarosan újabb szabadidő-autókkal bővül a Škoda kínálata, ezek közül lesz az egyik a kedden Sanghajban kiállított Vision E nyomán készülő modell. Szinte biztosan a Kodiaq kupé készül majd a képen látható tanulmányautóból. A forma nagyon közel lesz a Vision E-hez, a lámpák, a hűtőrácsok kialakítása alakul majd át a gyártásig.
A műszaki alapok ugyanazok lennének, mint a hagyományos Kodiaq esetében, ám az erősen döntött hátsó szélvédő miatt csak két üléssor kerül bele. A műszaki tartalom is követi a Kodiaq-ét, de eleinte az erősebb motorok kerülnek a kupéba, 230-280 lóerős benzines és 184 lóerős dízelmotorokkal készülne, automata váltóval és négykerék-hajtással. Az egyszerűbb kivitelek később bővítik a kínálatot, de lesz hibrid is. 2019-ben várható a Škoda Kodiaq Coupé megjelenése.
A tanulmányautó 4645 mm hosszú, 1917 mm széles és 1550 mm magas, tengelytávja 2850 mm. Vagyis szélesebb, laposabb, de rövidebb, mint a Kodiaq, ugyanakkor a tengelytávolsága hosszabb. A Vision E-t két villanymotor mozgatja, együttesen 225 kW (305 LE) teljesítményűek. Ezzel a sportos SUV 180 km/órás végsebességre képes, ám ha nem hajszolják ennyire, akkor akár 500 kilométert is képes megtenni egyetlen feltöltéssel. A villanymotorok a tapadási viszonyoknak megfelelően szükségszerűen hajtják az első vagy a hátsó vagy mindkét tengely kerekeit.
A folyadékhűtéses lítium-ion akkumulátor a padló középére az első és a hátsó tengely közé került. Töltését induktív módon képzeli a Škoda, azaz nincs vezetékes kapcsolat. Az autónak csupán a töltő fölé kell parkolni, és az alján elhelyezett eszköz átveszi az energiát. Gyorstöltéssel 30 perc alatt a lemerült akkumulátorok 80 százalékos állapotba hozhatók, a teljes töltéshez egy éjszaka kell.
Nem véletlen, hogy elektromos hajtást álmodtak a tanulmányautóba a Škoda tervezői, hiszen a cseh márka is megkezdi az alternatív hajtásrendszerek használatát. 2019-ben jön az első plug-in hibrid modelljük, talán épp a Kodiaq Coupé kapja meg a rendszert elsőként, illetve 2025-ig öt tisztán elektromos modellt dobnak piacra.
Addigra már általánosak lesznek a tanulmányautóba bemutatott vezetőtámogató rendszerek, amelyekkel a Vision E képes önállóan közlekedni dugóban, sávot váltani, előzni, önállóan parkolóhelyet keresni és beállni. Szintén nem tűnik hihetetlennek a tanulmányautó öt képernyője sem, mivel a központi és a vezető előtti TFT mellett minden utasnak jut saját eszköz, amely az információszolgáltatás vagy a szórakoztatás céljából is használható. Megjelenik a gesztusvezérlés is a telefonálás vagy a hifi hangerejének vezérléséhez.
Az már más kérdés, hogy a szívmonitor sorozatgyártásban megjelenik-e. Ez folyamatosan figyeli a vezető szívritmusát. Amennyiben orvosi probléma merül fel, átveszi az autó irányítását az elektronika, majd megállítja a kocsit. Ha vészhelyzet lép fel, pl. szívinfarktus esetén, a rendszer tárcsázza a segélyhívót.