Tavaly májusban megszégyenítő vereséget szenvedett a Honda Civic Type R: másfél másodperccel gyorsabbnak bizonyult nála a Nürburgring 20 kilométeres nagykörén, a Nordschleifén a VW Golf GTI Clubsport S.
Majdnem egy éven át őrizte a leggyorsabb fronthajtású autó címet a Volkswagen, a japánok azonban nem hagyták annyiban a dolgot, és visszaragadták az elsőséget – méghozzá öt és fél másodperces előnnyel!
A vadonatúj Civic Type R 320 lóerővel, 400 Nm-rel és szériabeállításokkal futotta meg a 7 perc 43,8 másodperces kört. A teljes igazsághoz hozzá tartozik persze, hogy az autó még nem is létezik: gyártása majd csak a nyáron veszi kezdetét. A rekorder valójában a fejlesztési program legutolsó szakaszában járó prototípus volt, amelyet azonban a véglegesnek szánt utcai beállításokkal küldtek a pályára.
A 2,0 literes VTEC turbómotorhoz hatfokozatú kézi váltó csatlakozik, rövidebbre vett alsó fokozatokkal; az autó aerodinamikai csomagja „a felhajtóerő és a légellenállás kategóriaelső egyensúlyát kínálja.”
Az új Type R vázszerkezete 16 kilóval könnyebb az elődmodellénél, ugyanakkor a torziós merevség 38 százalékkal nőtt. Új a hátsó többlengőkaros felfüggesztés, ami különösen féktávon javítja a stabilitást, illetve csökkenti az oldaldőlést – ezek a tulajdonságok ugyanúgy sokat számítottak a technikás kanyarokkal tűzdelt Nordschleifén, mint a megnövelt tengelytáv, a nagyobb nyomtáv, vagy a szélesebb abroncsok.
Az autót a merevséget nem befolyásoló bukókerettel szerelték fel a rekordkísérletre, ennek tömegét a hátsó ülések és az infotainment rendszer eltávolításával kompenzálták. Az abroncsok utcai használatra engedélyezett versenygumik voltak.