Immár három éve, hogy színre lépett a Lexus RX kistestvére, ideje volt a modellfrissítésnek. Az optikai változások a legkevésbé sem mélyrehatóak. Megújult a hűtőmaszk felső része, valamint a lökhárító: ezek az eddiginél is lágyabb átmenettel olvadnak bele a motorházfedélbe, illetve az első ajtókba. Az NX megkapja opcióként a LC kupéból ismert, tripla projektoros fényszórót, a krómfelületek pedig sötétebb árnyalatot vettek, míg a ködfényszórók kiköltöztek a lökhárító sarkaiba.

 

Megújult a legfiatalosabb Lexus 1

Mostantól hátul is visszaköszön az orsómotívum, a hátsó lámpatestek hosszabb kialakításúak, keretük fekete. Megnövelték a kipufogóvég átmérőjét, és átrajzolták a lökhárító alatti aerodinamikai elemeket. A keréktárcsa-kínálat új 18 colos felnivel bővült.

Az utastérben sportosabb, egyszersmind fényűzőbb hangulat fogad, a vezérlőfelületek kezelhetősége javult, és a Lexus az olyan apróságokra is ügyelt, mint a bőrkárpitok öltéseinek az iránya. Nagyobb monitor kérhető a középkonzolra: az eddig 7 helyett 10,3 colos a legnagyobb kijelző.

2017_Shanghai_2018_Lexus_NX_019_3FE080DE95F1B8FE3D94FAA57411B99D40DC3963

A klíma vezérlőpanelje jócskán leegyszerűsödött, az alsó gombsort billenőkapcsolók váltották. Az analóg időóra az eddiginél is egyszerűbb rajzolatú, mérete megnőtt, a pontos időt műholdas vevő állítja be automatikusan. A központi kezelőegységet (Remote Touch Interface) is átdolgozták, nagyobb lett, akárcsak az okostelefonok vezeték nélküli töltésére szolgáló tálca. Az USB-aljzat az eddiginél nagyobb áramerősséggel, gyorsabban tölti a rá kötött készülékeket.

A csomagtér fedele mostantól a lökhárító alatt elhelyezett érzékelőnek hála lábfejmozgatással nyitható és csukható.

2017.03.20

A hajtásláncok terén érdemi változás nincs, névleges viszont igen: az NX 200t mostantól NX 300 néven folytatja pályafutását, igazodva az NX 300h hibridhez; mindkettő az eddigi hajtáslánccal lesz kapható, de kipufogóhangjukat ércesebbre hangolták.

Ha a motor nem is változott, sokat dolgoztak a vezethetőségen. Áthangolták a rugókat, a kanyarstabilizátorokat és a perselyeket, újak a lengéscsillapítók. Az AVS adaptív felfüggesztést teljes mértékben átdolgozták, a technológiát az LC kupéból kölcsönözték.

2017_Shanghai_2018_Lexus_NX_021_5A99DC7A8BBD432554257C6E570DB499C5544487