A 2015 áprilisában útjára indított, a Chulalongkorn Egyetem által levezényelt, és több mint egymilliárd forintos költségvetésű projekt során a szakemberek többféle megoldás bevezetésével szabályozták a járművek számát és a közlekedés ritmusát a bangkoki Sathorn Roadon, ahol rendszeresen, több okból is feltorlódik a forgalom. Az így nyert tapasztalatok további iránymutatást adnak a későbbi hatékony intézkedésekhez.
A szakemberek első körben a közlekedő járművek számát mérséklő megoldásokra fókuszáltak:
• Park & Ride rendszer bevezetése a tömegközlekedés jobb kihasználásához
• Iránybusz-járatok beindítása a helyi iskolákhoz, így kevesebb magántulajdonú autó kell a tanulók közlekedéséhez
• Informatikai rendszer kiépítése és okostelefonos applikáció a Park & Ride rendszer jobb kihasználásához és a leggyorsabb ingázó útvonalak megtalálásához
• Rugalmas munkaidő kialakítása a helyi vállalatoknál, hogy a munkába járók ne egyszerre közlekedjenek; így mérsékelhetők a csúcsidőszak közlekedési dugói
• A forgalom áramlását segítő megoldások
• A torlódásokat okozó kritikus útszakaszok beazonosítása forgalmi szimulációs elemzéssel, és olyan megoldások bevezetése, mint a buszsávok és a ’parkolni tilos’ zónák
• A forgalmi lámpák működésének optimalizálása a helyi rendőrség által alkalmazható digitális eszközökkel
2016 júniusában, egy kéthetes próbaidőszak során a csapat mindezt további megoldásokkal is kiegészítette: a forgalmi csúcsidőben bizonyos forgalmi sávok irányát megfordították, és egyes buszmegállókat máshová helyeztek. Az adott intézkedések eredményét a forgalom áramlásának változása alapján értékelték.